Artikelarkiv
Her finder du artiklerne kategoriseret per. udgivelse i det fysiske tidsskrift.

Corona har skubbet os fem år frem i tid
Pandemien har ændret vores syn på arbejde, fritid og alle andre udadvendte aspekter…
Purpose: Er det vigtigere efter Covid-19?
Hvilken betydning har et klart formål for moderne forbrugere, og har brands, der har…
Sikkerhed – den mest relevante del af kundeoplevelsen i 2020
Covid-19 har været hård ved detailhandlen. Det ser bedre ud nu, men kunderne glemmer…
Greb du dit coronamomentum?
Hele detailbranchen fik en kæmpe mulighed foræret, da Covid-19 brød løs. Nogle greb…
Slå tilbage mod onlineshopping
Man kan se på e-handel som den store trussel mod detailhandel i fysiske butikker,…
Global retail innovation in the Covid landscape
2020 is the year that the ’Retail Apocalypse’ finally happened. The world has seen…
Abonnementsrevolutionen – skal du med, mens tid er?
Antallet af abonnementsforretninger eksploderer verden over i disse år. Amazon Prime…
Sådan mestrer du omnichannel
Vejen til at sikre den gode og sammenhængende oplevelse er ofte lang og besværlig.…
Langt fra alle loyalitetsprogrammer forbedrer kundeoplevelsen
Brands og butikker dedikerer flere og flere ressourcer til loyalitetsprogrammer, men…
Data og analytisk modenhed er afgørende
I en krise som den, vi er på vej igennem, kastes etablerede svar til…
Can machines & AI become the brain of retail planning?
Retail head office managers need to think about whether sales are in line with…
Måling af kundeadfærd
Brands behøver ikke kende kundernes inderste, kun deres karakteristika. ’Det er…
Covid-19 er en meget grim gave
Krisetid er læringstid. Det er det altid. Det er nemt at sige lige nu, at vi kommer…

Din personlighed skaber succesfulde kundeoplevelser
Kunder er kunder mindre end en procent af tiden, og de er mennesker 100 procent af…
Franchise: Måske verdens bedste forretningsform for vækst?
At være dansk eller skandinavisk er en styrke og en særdeles stor fordel, når man…
Amazon Go eller Amazon Wait?
Den fagre nye verden er lige rundt om hjørnet, men hvis du tror, at Amazon Go er…
Future Forecast 2020
The Future Laboratory, a London-based strategic foresight consultancy, has just…
Gør butikken til brandets sanselige showroom
Fremtiden ser lys ud for den fysiske butik – i hvert fald for de detaillister, som…
How to create a more sustainable physical store and reach the (conscious) consumer
Sustainable retail is not only a trend, sustainable retail is part of new era,…
E-handel på steroider
Som med al anden teknologi er der et usynligt kapløb i gang, hvor e-handlere…
Retail i konstant udvikling
Som arkitekt inden for retailsegmentet har jeg fulgt udviklingen i branchen, der har…
Fra vugge til krukke – livsfaser og forbrug
I stedet for at fokusere på køn og alder som segmenteringsværktøjer kan man med…
Vielsesringen og vaskepulveret – sådan kan virksomheder gøre personalisering cool fremfor creepy
De seneste år er der sket enorme fremskridt inden for kunstig intelligens og…
Fem digitale trends danske retailere ikke kan ignorere i 2020
Internethandel har ændret forholdet mellem retailere og deres kunder. Men nye…

Hvem er forbrugerne? Og hvorfor opfører de sig så underligt?
Forbrugernes købsadfærd har ændret karakter i løbet af et årti. Moderne forbrugere…
What is the role of the store in a digital-first world?
Physical retail is not going anywhere, but it is changing in the face of digital.…
Er indkøbsoplevelsen i din butik tiden værd for kunderne?
Med fuld fokus på de ændrede markedsvilkår og et godt greb i den…
God kundeservice – en gang mere for prins Knud!
En refleksion over hvordan personaleengagement, kundeoplevelser og lønsomhed skabes…
Oplevelser og detailhandel
Oplevelser er nøglen til fremtidens detailhandel. Men hvis det ikke (altid) skal…
Omnichannel retail: Der var engang…
De nostalgiske drømme om dengang alting var bedre, hvor de fysiske butikker var…
Kloge firmaer og mindre kloge metoder
Den kvikke læser tænker straks, at her er der en artikel med det fine formål at…
Hvorfor abonnements-modellen er win-win for både forretninger og forbrugere
Denne artikel er baseret på strategirapporten ’Subscription Retail’. Rapporten er…

Når forbrugerne er 10 skridt foran
Single channel, multi channel, cross channel, omni channel, total retail…. hvad…
Hvad skete der lige?
For ti år siden købte vi ind online, men i små mængder. Detailhandlere overvejede,…
De vigtigste e-handelstrends i 2019
Nethandlen fortsætter i vild vækst – er du med?
Er enden nær? Eller er der håb forude?
En række traditionelle murstensbutikker forsvandt fra detailscenen i 2018 og i…
Den fysiske butik er (stadig) under udvikling – ikke afvikling
Stigende e-handel får ikke verdens største brands til at holde op med at udvikle…
VM or die
De katastrofale konsekvenser af at nedprioritere visual merchandising må ikke…
Top 10 unmissable stores
Kom med en tur rundt i et udvalg af verdens mest spektakulære butikker, når Matthew…