Artikelarkiv

Her finder du artiklerne kategoriseret per. udgivelse i det fysiske tidsskrift.

Retail Mag

Top 10 unmissable global stores

2020 is the year that the Retail Apocalypse finally happened and in 2021 retail is…

10 tech trends 2021

Hvad er de største digitale tendenser? Det kan du blive klogere på i denne artikel,…

Hvad betyder 5G for retailbranchen?

5G er en realitet i Danmark. Og med 5G følger en langt større hastighed end hidtil,…

Bliver 2021 papkassens år?

Coronapandemien har medført en hidtil uset vækst i onlineshopping blandt både danske…

Skab mindeværdige berøringsflader uden berøring

Noget af det vi hos Valtech taler mest med vores kunder om, er touchpoints – eller…

At konkurrere på pris er at tabe slaget på forhånd

Kundeloyalitet bliver stadig mere flygtig. I nutidens digitale verden kan…

Hvorfor er omnichannel så svært?

Omfanget og kompleksiteten i at få vendt sin organisation mod omnichannel er en…

Bring forretningen til folket

I Kina skaber visionære fusioner mellem fysisk detail og digital handel helt nye…

Et nyt årti

Vi vidste egentlig godt, at forandringer var på vej. Og at fremtiden overordnet set…

Retail Mag 02 2020

Corona har skubbet os fem år frem i tid

Pandemien har ændret vores syn på arbejde, fritid og alle andre udadvendte aspekter…

Purpose: Er det vigtigere efter Covid-19?

Hvilken betydning har et klart formål for moderne forbrugere, og har brands, der har…

Sikkerhed – den mest relevante del af kundeoplevelsen i 2020

Covid-19 har været hård ved detailhandlen. Det ser bedre ud nu, men kunderne glemmer…

Greb du dit coronamomentum?

Hele detailbranchen fik en kæmpe mulighed foræret, da Covid-19 brød løs. Nogle greb…

Slå tilbage mod onlineshopping

Man kan se på e-handel som den store trussel mod detailhandel i fysiske butikker,…

Global retail innovation in the Covid landscape

2020 is the year that the ’Retail Apocalypse’ finally happened. The world has seen…

Abonnementsrevolutionen – skal du med, mens tid er? 

Antallet af abonnementsforretninger eksploderer verden over i disse år. Amazon Prime…

Sådan mestrer du omnichannel 

Vejen til at sikre den gode og sammenhængende oplevelse er ofte lang og besværlig.…

Langt fra alle loyalitetsprogrammer forbedrer kundeoplevelsen 

Brands og butikker dedikerer flere og flere ressourcer til loyalitetsprogrammer, men…

Data og analytisk modenhed er afgørende 

I en krise som den, vi er på vej igennem, kastes etablerede svar til…

Can machines & AI become the brain of retail planning?

Retail head office managers need to think about whether sales are in line with…

Måling af kundeadfærd

Brands behøver ikke kende kundernes inderste, kun deres karakteristika. ’Det er…

Covid-19 er en meget grim gave

Krisetid er læringstid. Det er det altid. Det er nemt at sige lige nu, at vi kommer…

Retail Mag 01 2020

Din personlighed skaber succesfulde kundeoplevelser

Kunder er kunder mindre end en procent af tiden, og de er mennesker 100 procent af…

Franchise: Måske verdens bedste forretningsform for vækst?

At være dansk eller skandinavisk er en styrke og en særdeles stor fordel, når man…

Amazon Go eller Amazon Wait?

Den fagre nye verden er lige rundt om hjørnet, men hvis du tror, at Amazon Go er…

Future Forecast 2020

The Future Laboratory, a London-based strategic foresight consultancy, has just…

Gør butikken til brandets sanselige showroom

Fremtiden ser lys ud for den fysiske butik – i hvert fald for de detaillister, som…

How to create a more sustainable physical store and reach the (conscious) consumer

Sustainable retail is not only a trend, sustainable retail is part of new era,…

E-handel på steroider

Som med al anden teknologi er der et usynligt kapløb i gang, hvor e-handlere…

Retail i konstant udvikling

Som arkitekt inden for retailsegmentet har jeg fulgt udviklingen i branchen, der har…

Fra vugge til krukke – livsfaser og forbrug

I stedet for at fokusere på køn og alder som segmenteringsværktøjer kan man med…

Vielsesringen og vaskepulveret – sådan kan virksomheder gøre personalisering cool fremfor creepy

De seneste år er der sket enorme fremskridt inden for kunstig intelligens og…

Fem digitale trends danske retailere ikke kan ignorere i 2020

Internethandel har ændret forholdet mellem retailere og deres kunder. Men nye…

Retail Mag 02 2019

Hvem er forbrugerne? Og hvorfor opfører de sig så underligt?

Forbrugernes købsadfærd har ændret karakter i løbet af et årti. Moderne forbrugere…

What is the role of the store in a digital-first world?

Physical retail is not going anywhere, but it is changing in the face of digital.…

Er indkøbsoplevelsen i din butik tiden værd for kunderne?

Med fuld fokus på de ændrede markedsvilkår og et godt greb i den…

God kundeservice – en gang mere for prins Knud!

En refleksion over hvordan personaleengagement, kundeoplevelser og lønsomhed skabes…

Oplevelser og detailhandel

Oplevelser er nøglen til fremtidens detailhandel. Men hvis det ikke (altid) skal…

Omnichannel retail: Der var engang…

De nostalgiske drømme om dengang alting var bedre, hvor de fysiske butikker var…

Kloge firmaer og mindre kloge metoder

Den kvikke læser tænker straks, at her er der en artikel med det fine formål at…

Hvorfor abonnements-modellen er win-win for både forretninger og forbrugere

Denne artikel er baseret på strategirapporten ’Subscription Retail’. Rapporten er…

Retail Mag 01 2019

Når forbrugerne er 10 skridt foran

Single channel, multi channel, cross channel, omni channel, total retail…. hvad…

Hvad skete der lige?

For ti år siden købte vi ind online, men i små mængder. Detailhandlere overvejede,…

De vigtigste e-handelstrends i 2019

Nethandlen fortsætter i vild vækst – er du med?

Carlos place

Er enden nær? Eller er der håb forude?

En række traditionelle murstensbutikker forsvandt fra detailscenen i 2018 og i…

Soho

Den fysiske butik er (stadig) under udvikling – ikke afvikling

Stigende e-handel får ikke verdens største brands til at holde op med at udvikle…

Breuninger

VM or die

De katastrofale konsekvenser af at nedprioritere visual merchandising må ikke…

Top 10 unmissable stores

Kom med en tur rundt i et udvalg af verdens mest spektakulære butikker, når Matthew…