Artikler

Creativity in crisis

In 2020 and again in 2021, the retail apocalypse swept across the world’s cities and shopping streets, closing all but…

E-handel og butikker kan slet ikke undvære hinanden

E-handel kommer ikke til at lukke butikkerne. Tværtimod supplerer og støtter de to parter hinanden til en bedre…

Anmeldelser fra ’venner’ hjælper med at opbygge en god kundeoplevelse

Retail Mag har taget en snak med Tonni Buur, Vice President i Trustpilot, om hvilke forventninger forbrugere har til…

Kundeoplevelsen spiser prisen til morgenmad

Tiderne skifter, og kunderne skifter med. Adfærden og forventningerne er markant anderledes end ved starten af…

Sådan får du glade kunder

Glade kunder bruger flere penge. Så enkelt kan det siges. En ny rapport fra Insider Trends stiller skarpt på fire…

Et uventet møde i Føtex: Der sad et rigtigt menneske ved kassen

Det var en af den slags dage. Travlheden var i top. Et par møder ventede lige om hjørnet, og jeg ville gerne byde de…

Den nye udgave af Retail Mag er udkommet

Hvordan vil den post-pandemiske butik se ud? Kan man sælge biler online? Og hvor langt væk virker annoncering? Det og…

En udfasning af den fysiske tilbudsavis

Et omfattende data- og analysearbejde banede vejen for en udfasning af Elgigantens fysiske tilbudsavis, som…

Når fremtiden består af mindre data og mere kærlighed

Vi har som e-handlere, omnichannel managers og marketingansvarlige klappet i vores små hænder de seneste år over al den…

Hvor langt væk virker annoncering? 

Et nyt analyseværktøj måler effekten af online og offline mediedækning omkring danske butikkers lokalområder og giver…

Sustainable retail

Sustainability is no longer a marginal issue for specialist retailers, it is now truly mainstream. As consumers become…

The last mile to sustainability 

Bæredygtighed kommer buldrende som et nyt konkurrenceparameter i hele værdikæden, og inden for online handel er især…

Succes med e-handel: Den optimale organisation

E-handel er ikke bare en ekstra salgskanal – det er forretningskritisk. For at få succes med e-handel kræver det den…

Kan man sælge biler online?

Med en strategi om at være tilgængelig for kunderne når det passer dem, har Ford lanceret en online salgskanal på det…

Next level i indkøbsoplevelsen online

Coronakrisen har været hård for mange butikker, men ikke for alle. Fra den ene dag til den anden fik onlinehandel et…

The post pandemic store – what will retail look like now? 

There has been talks about the death of retail over the last years. Numbers are grim. In Sweden alone, 350 fashion…

De fire emotionelle kundetyper

Kompleksiteten i markedsføring stiger hele tiden. Der kommer nye medier, nye kunder, nye produkter, nye tendenser og…

Dit perspektiv er din største udfordring

Alt for mange retailere arbejder ud fra et inside-out-perspektiv. Ved at skifte til et outside-in-perspektiv vil de…

Detailhandlen har mediemuligheder for millioner

Der ligger millionomsætning og venter på de detailkæder, der formår at bruge deres dybe kundekendskab til at sælge…

Forbrugernes tillid skal tilbage i højsædet 

Butikkernes fem årlige fødselsdage holder ikke i længden. Forbrugerne har nemlig gennemskuet det, og derfor er tillid…

Kommer dansk detailhandel til at mangle digitale købmænd?

Lige nu står vi (forhåbentlig) ved udgangen af en pandemi, der i den grad tydeliggjorde vigtigheden af at have et…

Shoppingoplevelsen skal tilpasses fremtidens kundebehov

Måden, vi forbruger på, er som konsekvens af pandemien under stor forandring. ”Det vil uden tvivl kræve yderligere…

Alternative betalingsformer vinder indpas – men Dankortet sejrer

45 procent af de danske e-handlere er villige til at supplere eller udskifte Dankortet med alternative betalingsformer,…

Hvorfor er kædedrift så svært?

Man læser ofte om butikskæder, der crasher. Ikke på grund af corona, men på grund af mangel på købmandsskab,…