I stedet for at fokusere på køn og alder som segmenteringsværktøjer kan man med fordel rette blikket mod de forskellige livsfaser, som forbrugerne gennemlever. Derved kan man lettere nå frem til de indsigter, som gør kommunikation, salg og service mere vedkommende og rammende – og i bedste fald kan det føre til merværdi for forbrugerne. Denne artikel er er uddrag af den helt nye bog ’Fra vugge til krukke – livsfaser og forbrug’, der har fokus på forbrugerindsigt og forståelse af livets 17 forbrugsfaser.

Du skal lige logge ind…

Er du allerede abonnent på Retail Mag eller et af pej gruppens øvrige medier: TØJ – Fashion & Business Trends, 365DESIGN eller TID & tendenser, kan du logge ind herunder. Er du ikke abonnent, kan du få et abonnement lige her →

Som abonnent på et af pej gruppens medier skal du vælge en personlig adgangskode for at logge ind på retailmag.dk.

Dit brugernavn (din email) er det samme, som du logger ind med på enten TØJ – Fashion & Business Trends, 365DESIGN eller TID & tendenser.
Din adgangskode til retailmag.dk skal du oprette her →