Læs online

Du kan altid læse den seneste udgave online

Magasinet Retail Mag udkommer to gange årligt, og du kan her læse indholdsfortegnelsen for den seneste udgave af Retail Mag. Artiklerne fra de trykte magasiner kan også læses online som en del af dit abonnement.

Seneste udgave

Indhold

Retail Mag 02 2021

12
Dit perspektiv er din største udfordring
Alt for mange retailere arbejder ud fra et inside-out-perspektiv. Ved at skifte til et outside-in-perspektiv vil de kunne identificere overlegne løsninger og vækstinitiativer.

20
Forbrugernes tillid skal tilbage i højsædet
Butikkernes fem årlige fødselsdage holder ikke i længden. Forbrugerne har nemlig gennemskuet det, og derfor er tillid og transparens afgørende for virksomhedernes fremtidige succes.

24
De fire emotionelle kundetyper
I modsætning til traditionelle segmenteringsmetoder fokuserer de fire emotionelle kundetyper på, hvad der på det følelsesmæssige plan giver kunder lyst til at foretage et køb.

32
The post pandemic store – what will retail look like now?
There has been talks about the death of retail over the last years. But retail is not dead – retail is changing. Get an insight into innovative Scandinavian concepts.

40
Next level i indkøbsoplevelsen online
Coronakrisen har været hård for mange butikker, men ikke for alle. Matas har gjort forsøget på at løfte indkøbsoplevelsen online til et nyt niveau.

44
Kan man sælge biler online?
Med en strategi om at være tilgængelig for kunderne når det passer dem, har Ford lanceret en online salgskanal på det danske marked, da bilproducenten gerne vil kunne tilbyde kunderne hele paletten.

50
Succes med e-handel: Den optimale organisation
E-handel er ikke bare en ekstra salgskanal – det er forretningskritisk. For at få succes med e-handel kræver det den rette strategi og en tilpasset organisation.

56
The last mile to sustainability
Bæredygtighed kommer buldrende som et nyt konkurrenceparameter i hele værdikæden, og inden for online handel er især ’the last mile’ en meget synlig del i forhold til slutkunden.

62
Sustainable retail
Sustainability is no longer a marginal issue for specialist retailers, it is now truly mainstream. Timberland has opened a ‘purpose led’ flagship store that highlights the brand’s sustainability credentials.

72
Hvor langt væk virker annoncering?
Et nyt analyseværktøj måler effekten af online og offline mediedækning omkring danske butikkers lokalområder og giver dermed retailere mulighed for at sammenligne kontaktpriser.

78
Detailhandlen har mediemuligheder for millioner
Der ligger millionomsætning og venter på de detailkæder, der formår at bruge deres dybe kundekendskab til at sælge annoncer på deres digitale kanaler.

Læs artiklerne online

2021

Seneste udgaver

Her ser du alle udgaverne af Retail Mag. Klik på en udgave for at læse den. Dette kræver login, som du får, når du har et abonnement. Læs mere om muligheden for et abonnement her.

No. 1 – 2021
Udgives 20.04.21

No. 2 – 2021
Udgives 01.10.21

Arkiv

Klik på en udgave for at gå til arkivet. Det kræver login (abonnement) at tilgå arkivet. Læs mere om et abonnement her.

2020

2019