Læs online

Du kan altid læse den seneste udgave online

Magasinet Retail Mag udkommer to gange årligt, og du kan her læse indholdsfortegnelsen for den seneste udgave af Retail Mag. Artiklerne fra de trykte magasiner kan også læses online som en del af dit abonnement.

Seneste udgave

2020

Seneste udgaver

Her ser du alle udgaverne af Retail Mag. Klik på en udgave for at læse den. Dette kræver login, som du får, når du har et abonnement. Læs mere om muligheden for et abonnement her.

No. 2 – 2020
Udgivet oktober 2020

No. 1 – 2020
Udgivet april 2020

No. 2 – 2019
Udgivet oktober 2019

No. 1 – 2019
Udgivet april 2019

Indhold

Retail Mag 02 2020

14
Corona har skubbet os fem år frem i tid
Pandemien har ændret vores syn på arbejde, fritid og alle andre udadvendte aspekter af livet. Men mest af alt har vi taget et kæmpe digitalt skridt fremad.

18
Purpose:
Er det vigtigere efter Covid-19?
Hvilken betydning har et klart formål for moderne forbrugere, og har brands, der har levet op til deres purpose i forbindelse med Covid-19, bedre chancer for at udnytte den økonomiske genopretning?

22
Sikkerhed – den mest relevante del af kundeoplevelsen i 2020
Covid-19 har været hård ved detailhandlen. Kunstig intelligens (AI) kan måske vise sig på flere områder at være detailhandlens nye bedste ven.

26
Greb du dit coronamomentum?
Alle fik en mulighed foræret, da Covid-19 brød løs. Nogle greb den, men alt for mange gjorde ikke. Gjorde du?

32
Slå tilbage mod onlineshopping
E-handel er ikke en trussel, men nye ideer og muligheder – og masser af inspiration.

38
Global retail innovation in the Covid landscape
Six of the best new ‘phygital’ stores, recently opened around the world.

48
Abonnementsrevolutionen
Antallet af abonnements-forretninger eksploderer verden over i disse år – skal du med, mens tid er?

54
Sådan mestrer du omnichannel
Vejen til at sikre en sammenhængende oplevelse er ofte lang og besværlig, men andres erfaringer er guld værd.

60
Langt fra alle loyalitets-programmer forbedrer kundeoplevelsen
Der dedikeres flere og flere ressourcer til loyalitetsprogrammer, men der skal mere til, hvis man for alvor vil gøre kunderne trofaste.

74
Data og analytisk modenhed er afgørende
Nye spilleregler kræver nye analysemetoder og værktøjer.

76
Can machines & AI become the brain of retail planning?
What type of decisions need making in retail – and what role can machine learning and AI play?

80
Måling af kundeadfærd
Brands behøver ikke at kende kundernes inderste, kun deres karakteristika.

Læs artiklerne online